معرفی کتاب

کتاب مونس الابرار در سایه سارِ مخزن الاسرار

 

کتاب مونس الابرار در سایه سارِ مخزن الاسرار نوشته حدیث السادات براتی ارشد رشته ادبیات و علوم انسانی


نویسنده کتاب مونس الابرار

نویسنده کتاب مونس الابرار

سخن نویسنده درباره کتاب: آشنایی با مفاخر علم و ادب و هنر هر سرزمین، یکی از وظایفی است که بر عهده‌ی اهل قلم در آن سرزمین است.

از آنجا که معمولاً ارزش و اعتبار و برجستگی‌های خاص بسیاری از مفاخر جهان پس از آن که رخت از این جهان برمی‌بندند، شناخته و مورد توجّه قرار می‌گیرد، بزرگان شعر، ادب و هنر ایران زمین هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشند.

بسیار کسان هستند که با وجود خدمات فراوان به جامعه انسانی، در دوران حیات خود به دلایل گوناگون از جمله، بغض و کینه‌ی دیگران نسبت به جایگاه و منزلت آنان، دشمنی حاکمان وقت با آنان، تواضع و فروتنی‌شان و عوامل عدیده دیگر، کمتر شناخته شده و یا اجازه نداده‌اند که شناخته و مطرح شوند.

بدین ترتیب با این‌که این‌گونه افراد منشأ تحولات بسیاری در زمینه‌های گوناگون در جامعه خود بوده‌اند غالباً کمتر به آن‌ها و جایگاهشان در زمانه‌ی خود، توجّه شده است.

خواجه عمادالدّین علی فقیه کرمانی

یکی از کسانی که شاید بیش از دیگران در محاق فراموشی قرار گرفته است و به او و آثارش و همچنین تأثیری که بر شعر و ادب داشته، عنایتی نشده خواجه عمادالدّین علی فقیه کرمانی معروف به عماد فقیه کرمانی می‌باشد؛ از آنجا که موضوع کتاب من بررسی و مقایسه ساختار و محتوای صفانامه عماد فقیه و مخزن‌الاسرار نظامی است، بر آنم به دلیل اهمّیّت این دو اثر مهم ادبی و تأثیرپذیری صفانامه از مخزن الاسرار یک مقایسه منطقی و جامع از لحاظ ساختاری و محتوایی انجام دهم و نشان دهم که این دو اثر تشبیهات زیادی به هم دارند.

هدف نویسنده

از دیگر هدف‌های من بررسی مضامین عرفانی این دو اثر ارزشمند می باشد. لذا طی بررسی‌های به عمل آمده تاکنون تحقیق جامع و کاملی مانند این موضوع انجام نگرفته و این دو اثر را از نظر ساختار و محتوا مورد مقایسه قرار نگرفته است و به این دلیل ضروری به نظر می‌رسد که این دو اثر مهم ادبی عرفانی ملی یک تحقیق جامع با هم مقایسه گردیده و وجوه تشابهات و تفاوت آنها را یافته و پس از تجزیه و تحلیل منطقی نتایج آن را در اختیار دیگر علاقمندان قرار دهم.


کتابسی

طراحی جلد و صفحه آرایی کتاب توسط موسسه کتابسی انجام شد و کلیه مراحل با تایید نظر گروه گرافیک انجام شد و یک از کارهای خوب گرافیکی روی کار پیاده شد که کلیت کار با رضایت کامل نویسنده همراه بود. که همین امر موجب شد تا کارهای بعدی را هم به گروه ما واگذار کنند. همکاری با کتابسی را تجربه کنید تا کار شما جزء شاخص ها باشد.

اگر قصد چاپ کتاب، ترجمه، کتاب شعر، داستان و… را دارید، همین حالا دکمه ثبت سفارش را بزنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

The last comment and 8 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.